28 Kasım 2016 Pazartesi

YENİ BİR FİKRİM VAR ! :)

Hiç yorum yok


 Arkadaşlar merhabalar bu yayınımı seneler sonraki bir başarının başlangıcı hayali olarak yazıyorum.


Biz üretmektense tüketmeyi çok seviyoruz. Pekala biz neden yeni bir şeyler üretip bunu pazarlamayalım? Şimdi ilgisi olduğunuz bir konuda bir şey yapıp pazarlayabileceğimiz bir platform olsa ve yine güzel bir sanatsal çalışma yapan bir başka üreticinin sanatına bir katkıda bulunmak ister miyiz?
Bilmiyorum ama neden olmasın diyorum. Bir girişimci olarak yeni bir fikir üretmek istedim. Bu fikrimi sizinle paylaşmak ve bana bu fikirde neler yapabilirim nasıl geliştirebilirim neden bunu yapmalıyım konuları hakkında bir geri dönüş almak istiyorum.

Tabi ki bir arkadaş fikrimi çalabilir yeni bir şey geliştirebilir bunu pazarlayabilir. Ama o fikir üretmediği için buna takılı kalır ve bir özenti fikir olduğu için bir kimliği olmaz ben başka fikirle girişimci kimliğimi korurum daha parlak daha güzel bir fikirle küllerimden yeniden doğarım.

Herkesin gördüğü bir kaç eksiklik çevresinde vardır. Genel olarak ülkemizde eksik çok alaya alma ve yapamazsın edemezsin gibi olumsuz cümlelerle bizi sadece tüketime yönlendiren düşüncelerimiz yerine biz neden olmasın diyerek gelişmiyoruz.Birbirimizi sürekli sert eleştirmek yerine sen bu projeyi böyle yapsan daha iyi olmaz mı diyerek niye geliştirmeye çalışmıyoruz?

Bu bilinci bize ilk önce ailemiz verir bu hep böyledir ama bunu ne kadar kullandığımız ne kadar ileri götürebildiğimiz önemlidir aslında. Mesela bir çocuk bir resim yapıyor babasına diyor ki "Baba bak resim yaptım sence güzel olmuş mu?" Babası bu konuda "kızım çok güzel olmuş" diyip resme öylesine bakmasıyla resme meraklı şekilde göz atıp "kızım güzel yapmışsın gel şu kısmını senle şöyle yapalım" diyip eksikliğini ona fark ettirmeden belirtip geliştirmesi arasında çok fark vardır.

İşte bu konuda bende siz takipçilerimden bunu istiyorum. Berkay fikrin güzel ama ödeme sisteminde şunu kullansan daha iyi olur. Berkay bu konu gerçekten güzel bir nokta bunun yanına da engelli kardeşlerimiz için şunu ekleyebilirsen daha iyi olur veya Berkay bu fikri şu şu nedenlerden dolayı beğenmedim bak şöyle bir eksiklik ortaya çıkıyor derseniz. Sizinle bir iş ortaklığı fikir tartışmaları başlar. Fikrimin ayrıntılarını size özel olarak anlatırım. Belki çok saçma bir fikir.

Bu konuda bir kaç girişimci abilerime arkadaşlarıma danıştım fikrimi beğenenlerde oldu fikrimi saçma bulanlarda oldu ama hiç biri yapamazsın demedi.

"YAPAMAZSIN!!!"

Bu öyle bir kelime ki insanı psikolojik olarak bir bunalıma bile sokabilir. İnsan faktörü öyle bir şeydir ki artık bu noktadan sonra bir şey olmaz dedikten sonra o noktadan on adım öne götürmeyi başarmıştır.

Endüstri 4.0 devrimi bu konunun canlı örneği değil midir ? Bir sürü işletme bu konuda gelişmek için şuan inanılmaz yatırımlara yönelmiş durumda. Kendimi geliştirmek için sizin değerli yapıcı yorumlarınıza ihtiyacım var.





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder