24 Kasım 2016 Perşembe

ENDÜSTRİ 4.0 Hakkında bakış açımız

Hiç yorum yok



Ülkede bu kadar çok suriyeli varken üretim için daha ucuz iş gücü sağlanabilir ama ülkemizde kendi milletimiz işsizken ortaya bir adaletsizlik çıkıyor. Güçlü ve isim yapmış firmaların bir çoğu ikinci dünya savaşı sonrası üretimlerini Çin gibi nüfusun çok olduğu yerde yaptılar.


Ucuz iş gücü daha çok üretim iyi mühendislerle ortaya çıkarılan ürün yeterince kaliteli ve hızlı bir şekilde ortaya çıkarılmış oldu.

Milli firmalarımız başarı için bunu bir şekilde aşması gerektiğini düşünüyorum Endüstri 3.0 devrimine dahi tam adapte olamamış tedarikçi firmalar varken Endüstri 4.0 biraz fazla geliyor gibi düşünmemeli ve hemen bu konuya bir el atmalıyız.

Nasıl mı?

İşletmeyi; Yazılım ve üretimin bir araya gelmesi negatif ve pozitif şekilde etkiliyor. Bir çok üretim yapan robotik yapıların yazılımların güvenilirliği birbirlerine veri aktarım hızları yeterince hızlı veya kalibre olmayabilir bu ortaya üretim yapan makinelerin koordine çalışmaması gibi negatif yönde sorunlar ortaya çıkartır. Uzun bir bakım onarım süreci bize yedek makinelerin maliyeti ya da yenileme yatırımı gibi maliyetlerini de önümüze koyabilir. Pozitif yönleri ise:
Daha hızlı daha iyi daha ucuz üretimler bu sayede ortaya çıkan ürünlerimizin kalitesi ise ayarlanabilir hata düzeyinden dolayı gayet kaliteli üretimler ortaya koyacaktır. Düşün ki bir üretim fabrikasındasınız ve tek bir adam çalışıyor o da fabrikayı bekleyen köpeği besliyor. Bize ne kadar uç gözükse de imkansız değil
Zamanında bir çok insan olmaz teknoloji daha ileri gitmez dedikçe daha da ileriye gitti daha da gelişti ve daha da gelişecek kimse artık 3 sene sonra teknoloji nereye gelecek tahmin edemez.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder