18 Aralık 2016 Pazar

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ

Hiç yorum yok



EFQM


Öncelikle Merhabalar :)

EFQM konusunda son günlerde çok fazla inceleme fırsatı buldum. Resmen sistemin içine girdim diyebilirim. Mükemmellik modeli olarak geçen EFQM mantığı aslında bütün kurumlara inanılmaz bir iyileştirme verim sağlıyor. Tabi isterseniz belirli çözüm teknikleri kullanılabilir.

EFQM mükemmellik modeli öncelikle liderliği ön planda tutmaktadır diyebiliriz belki ama aslında asıl önemli olan müşteridir. Ön planda tutma konusunda "yanılıyorsun!" diyebilirsiniz fakat bu sistemin ilk dayanağı buradadır. Nasıl mı ? İyi bir lider iyi bir strateji belirleyip bu stratejiyi çalışanlara entegre ettiğinde ve kaynaklardan yararlanıp hizmetleri, süreçleri ve ürünlerin oluşumunu yönetebildiğinde ortaya sonuçlar çıkacaktır. Müşteri, çalışan ve toplumla ilişkilendirilen bu sonuçların tümüne iş sonuçları olarak değerlendiririz. Kısaca girdilerimiz ve sonuçlarımız vardır sonra bunları eğitimlerle, yenileşim ve yaratıcılıkla destekleyip döngüyü dinamik hale getiririz.

Yukarıda kısaca tanımlamaya çalıştığım bu sistem aslında bir çok kalite standartları ile kesişmektedir. 
Ama ben teknikten çok uygulanabilirlik açısından kendi bakış açımı size yansıtmaya çalışacağım.

Varsayalım ki bir proje geliştiriyorsunuz. Öncelikle proje bir sisteme göre kurulmalıdır. İlk önce hangi modeli kullanacağınızı belirlemelisiniz. Ben EFQM konusundan örnek vermek istiyorum. EFQM seçtiniz ve siz proje liderisiniz artık. Lider olmak için gereken özellikleri sağladığınızı varsayalım.

Sonrasında iyi bir strateji geliştirmelisiniz. Mesela; şu kadar üretime erişmek için şu kadar makine almalıyım veya şu kadar kullanıcıya ulaşmak için şu kadar reklama bütçe ayırmalıyım ama bunu bazı araştırmalara dayanarak karar almak gerekiyor.

İyi bir ekip arkadaşları olması en önemli konulardan birisi en azından sizin kadar kararlı sizin kadar destekçi motive olan odaklanabilen birileri olması çok önemli.

Sonra destekçileri ve sponsorluk anlaşmaları ile sağlamlaştırmalısınız. hedef kitlenizden geri dönütler almalısınız, kullanıcının geçeceği süreçleri belirlemeli ekip arkadaşlarınızın nerede, neden çalışması gerektiğini belirlemelisiniz. ilk etapta bunları yapıp sonuçları bekleyeceksiniz.

Evet sonuçlar geldikçe sıkıntılı olan resmi belirleyip iyileştirme yapmalısınız ama hepsini ekiple birlikte yapmalısınız. Burada en önemli noktamız müşteriler. Müşteriden gelen istekler sizin hangi yöne kayacağınızı belirleyecektir. Mesela süreçlerde sıkıntı var ise ilgili çalışanla bir analiz yapıp tecrübe yeteneklere göre iyileştirmeniz gerekebilir.

EFQM mükemmellik modeli size sağladığı en güzel standartlardan birisi sistemi sağlam kurduktan sonra sistemin çökmesini engelleme derecesini kadar olasılığını belirleyeceksiniz.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder